Технології мультимедіа
Авт. Алла Утва
В сучасній системі освіти вивчення інформаційних технологій займає особливе місце. Адже, використовувати ці технології у навчальній, виховній, виробничій діяльності - одна із найважливіших складових інформаційної культури людини. Все частіше батьки купують комп’ютер для своїх дітей як помічника у їх навчальній діяльності. Але не завжди те, на що розраховують батьки, реалізовується. Найчастіше комп’ютер стає засобом для перегляду відеофільмів, прослуховування музики, спілкування у соціальній мережі чи гри. А ось тут і відображається зворотній бік медалі: діти стають дратівливими, не вміють спілкуватися з реальними друзями, переоцінюють свої можливості; криваві комп’ютерні ігри формують жорстокість, агресивність, переростають в ігрову залежність.
Чи не можна, скажiмо, модифікувати поняття гри в інформатиці. Гра багатогранна. Вона може виховувати, розважати, соціалізувати. Але історично одна з головних її задач – навчання. З моменту свого виникнення гра постає основною формою відтворення реальних життєвих стуацій, сприяє виробленню необхідних людських рис, якостей, навичок.
Тому правильне використання комп’ютера дитиною є першочерговим завданням для формування всебічно розвиненої особистості, яка могла б орієнтуватися в світовому інформаційному просторі, представити свої інтереси, реалізувати себе. Такі вміння в сучасному суспільстві необхідні для будь-якого активного його члена.
Всі діти полюбляють дивитись мультики, фільми, слухати музику. Вся послідовність текстової, графічної, звукової, відеоінформації називаються мультимедіа. Найчастіше мультимедійні продукти покликані заповнити дозвілля дітей, розважити, емоційно організувати вільний час. Але засоби мультимедіа можуть допомогти не тільки розважатися. Діти можуть їх використати для навчання, створення відеосюжетів про себе і своїх друзів, демонструвати свої колекції та спортивні досягнення, проявити себе як сценарист, режисер, художник і вимогливий глядач. Все це сприяє розвитку творчої уяви дитини, формуванню її світогляду, створює підгрунтя для самовираження і соціалізації, забезпечує її всебічний розвиток.
Дана методична розробка передбачає вивчення теми «Мультимедіа» з використанням ігрових технологій навчання, які є улюбленою формою діяльності дитини будь-якого віку, ефективним засобом активізації, дозволяє вирішувати питання передачі знань, умінь і навичок.
Дана тема виокремлена у чотири заняття, які нерозривно пов’язані одне із одним і є цілісною структурою. Тема включає в себе заняття зі створення мультимедійних презентацій, знайомcтвo з програмою для монтажу відео, роботи з мультимедійними навчальними програмами.
Акумулювавши власний і чужий досвід, спрямувавши зусилля на те, щоб зробити навчання інформаційним технологіям цікавим, доступним і необхідним, автор пропонує вам свій погляд на вивчення мультимедійних технологій у гуртковій діяльності.
Алла Утва, керівник гуртка інформаційних технологій Носівської СЮТ |