VasilVas | Дата: Вівторок, 15.10.2013, 10:08 | Повідомлення # 1 |
Керівник проекту
Група: Администраторы
Повідомлень: 15
Статус: Offline
| Написати це спонукала тема про плани-конспекти занять
Посилення вимог не має межі. В 70-х ми вчили керівників гуртків правильно вести журнали обліку роботи гуртка. І були раді, що вони цьому навчились. Ці талановиті люди навколо яких завжди були діти, дійсно не любили писати. А ті, що любили писати, ніколи не мали в гуртку дітей. Це певне у них така захисна реакція: хоч дітей і нема, чи мало, зате пишу ж як я пишу – журнали, плани! Що ще там? Теж напишу!
Так у повній відповідності із шкільними вимогами керівники гуртків почали писати плани виховної роботи в гуртку. Першими, звичайно, почали це робити вчителі, які поряд із шкільним гуртком, де директор, чи завуч ставили вимоги щодо планування, виходячи зі шкільних форм і методів роботи, вели гурток ще й від позашкільної установи. Хто скаже, що не треба? А ну сюди його! І при цьому всі чи не розуміють, чи роблять вигляд, що не розуміють, що гурткова робота сама по собі є виховна робота і план роботи гуртка то і є план виховної роботи. Що дійсно заняття гуртка не урок. До школи ходять в обов’язковому порядку, а до гуртка – добровільно. Вибачать мені вчителі, але від їх уроку дитині нікуди подітися, а на гурток хочеш – ходи, хочеш – не ходи. А тому позашкільник без «над таланту» довго у позашкіллі не тримається. Аксіома. А ми йому журнал обліку роботи, план виховної роботи, статистичну звітність, план-конспект… Я вже мовчу за яку платню все це. Якщо всього 4 години, наприклад.
Особисто у мене ще й по сьогодні при зустрічі з колишніми керівниками наших гуртків, які дійсно були не тільки майстрами спорту, а й майстрами гурткової роботи, на пропозицію повернутися до СЮТ відповідь практично незмінна: - Якби не ваша писанина, може й прийшов би ще попрацювати…
Питання перегляду вимог до документації керівника гуртка, цього добровільного дитячого об’єднання, що здатне відірвати дітей від вулиці, чи домашнього ПК, це питання є нагальним. І вирішуватись воно має не вчорашніми вузівськими відмінниками, які стали аспірантами і про гуртки мало що уявляють, а тими хто дійсно розуміється у тонкощах позашкільної роботи. Я все життя був впевнений і впевнений нині, що позакласна робота з дітьми має носити клубну форму: е обладнане під потреби приміщення, є керівник гуртка, є список тих, хто записалися до гуртка. У визначений час приміщення відчинене і там є відповідальна особа, яка прийме всіх, хто сьогодні зміг прийти на заняття. Облік відвідування і черговість керівник може вести виключно для себе. Просто і зрозуміло. Але що тоді робитимуть армія статистів, які обчислюють проценти охоплення, «важких» і «ексклюзних», «технічних», «образотворчих» і «художніх» і т.д. і т.п. Це значне і суттєве викривлення мети позашкільної роботи.
|
|
| |
Lider | Дата: Вівторок, 15.10.2013, 15:57 | Повідомлення # 2 |
Рядовий
Група: Пользователи
Повідомлень: 10
Статус: Offline
| І правда. Все більше часу вимагає всяка нікому не потрібна писанина. Все менше часу залишається на безпосередню роботу з дітьми. Чи настане коли час у якому все стане на свої місця?
|
|
| |